O Partido Popular de Ourense denuncia o lento avance das obras da estación intermodal ourensá e a pasarela peonil. Neste sentido, o pasado 1 de abril de 2025 os deputados ourensáns Celso Delgado, Ana Vázquez e Rosa Quintana rexistraron no Congreso unha pregunta sobre a relación detallada das obras realizadas pola UTE e o importe económico certificado en 2024.
O Goberno central respondeu sinando que os proxectos de estación e pasarela e o da Laxa 1 licitáronse conxuntamente nun único contrato o 22 de maio de 2023 por 119,22 millóns de euros e un prazo de execución de 73 meses. Non obstante, en setembro de 2023 suspendeuse para poder levar a cabo unha análise dos prezos de elementos prefabricados singulares incluídos no proxecto, e volveuse a sacar a nova licitación por 124,03 millóns de euros. Foi adxudicada o 30 de xaneiro de 2024 por 111,75 millóns de euros e o contrato formalizouse o 29 de febreiro de 2024. Así pois, a obra foi iniciada o 17 de maio de 2024 e actualmente está en execución. Ata a data a certificación ascende a 1,395 millóns de euros.
VALORACIÓN DO PP DE OURENSE
En primeiro lugar, os populares critican que non se facilite a relación detallada das obras realizadas pola UTE. A resposta limítase a dicir que “o proxecto se atopa en execución”, polo que sinalan “unha falta de transparencia do Executivo”.
En segundo lugar, o PP fai fincapé en que un ano despois do inicio formal das obras só se certificaron actuacións por importe de 1,395 millóns de euros. Isto supón só o 1,25% do importe do contrato. “Valoramos esta suma como moi pobre e vén confirmar que as obras avanzan moi lentamente”, indicaron os populares.

A maiores, lembran que ADIF-Alta Velocidade adxudicou as obras de ampliación e remodelación da nova estación intermodal de Ourense con catro anos de atraso, xa que o Goberno central comprometeuse a licitalas no mes de xullo de 2019.
Outro dos motivos de preocupación dos populares é o elevado prazo de duración do contrato, que ascende a 73 meses. Neste sentido, indican que no mellor dos casos as obras prolongaranse ata xuño de 2030.
AMPLIACIÓN E COBERTURA DAS VÍAS
A actuación tamén inclúe a ampliación e a cobertura parcial das vías. Así mesmo, a ampliación do edificio de viaxeiros coa remodelación do vestíbulo, a construción dunha nova sala de embarque, con cristais e con vistas á praia de vías, sobre as antigas plataformas 1 e 2.
Esta sala debe comunicar cun novo paso elevado, cuberto e accesible, con ascensores e escaleiras fixas e mecánicas, para facilitar o acceso á zona de vías e plataformas, que será reordenada. Estas obras afectarán aos accesos da estación de Ourense. Despregarase unha marquesiña de gran altura na entrada principal e cubertas modulares máis baixas no resto da praza de acceso.
O proxecto tamén comprende a cobertura parcial da praia de vías da estación coa construción de vigas e unha laxa de formigón. Sobre ela habilitarase un novo espazo urbano, unha zona verde integrada na cidade mediante ramplas e escaleiras.
A permeabilidade do ferrocarril complétase cunha pasarela peonil cuberta, dotada de ascensor, que cruzará sobre as vías da estación entre A Ponte e ou Vinteún e substituirá ao paso inferior urbano actual. A intervención contémplase con outras actuacións, como a construción dun novo cambiador de ancho de vía en dirección Santiago e a colocación de pantallas acústicas.